<<< nazaj                   Fl(o/e)tno jadranje med grškimi otoki - 14.-21.5.2022                   Domov...

Severni Sporadi

S ciljem, da popeljemo naše člane na dopustniška križarjenja v nova morja, smo se odločili za organizacijo jadranja v flotilji. Vodja flotilje vsakodnevno dogovori ruto jadranja s skiperji jadrnic udeleženk, nakar posadke samostojno uživajo dan in plujejo proti skupnemu cilju, kjer se zvečer ponovno zberemo. Posadke lahko sestavijo skiperji iz svojih dosedanjih utečenih posadk, a predvsem je to tudi priložnost za tiste, ki bi se jadranja šele radi okusili in hkrati spoznali kak nov košček morja. Torej predvsem dopustniško prepuščanje vetru in uživanje v dobri družbi.

Za prvič smo izbrali otočje Severnih Sporadov v Grčiji, kjer so razdalje med otoki sorazmeno kratke in mesec maj, ko na Egeju še ne zagospodari severni veter meltem.

Prijavilo se je 26 članov in prijateljev našega JK, zato smo najeli štiri jadrnice, ki so jih krmarili:

·     Sun Odyssey 469 – Rodi, Marko Murn s posadko Tatjana Murn, Jurij in Tatjana Bernik, Robert in Marička Bratuž, Valentin in Darja Odar.

·     Sun Odyssey 469 – Thoe, Franc Ziherl s posadko Manja Pavšič, Alenka Adamič, Nina Dovšak, Dušanka Kolčan, Alenka Vipotnik, Jagoda Potokar, Ečo Vodnik

·     Cyclades 43.4. – Orion II, Luka Zajc s posadko Andreja Busik, Gregor Žnidaršič, Teja Kržišnik, Borut in Jana Terpinc

·     Sun Odyssey 33i – Pathos, Milan Vodnik s posadko Danica Vodnik, Miloš in Karla Raspet.

Do pristanišča Volos si je vsaka posadka sama uredila transport. Nekaj jih je letelo iz Zagreba za Solun, nekaj iz Dunaja za Solun, nekaj pa se je odpravilo z avtom že od doma in malo obudilo jugonostalgijo z obiskom Skopja in Beograda.

V soboto, 14.maja popoldne smo se v Volosu po prevzemu plovil, nabavi hrane in pijače ter vkrcanju prtljage vsi zbrali v tipični grški obmorski taverni, kjer se je začel naš spoznavni večer s tzipuro pijačo in mezami ter nadaljeval z morsko pojedino. Razpoloženje posadk se je v duhu grškega melosa in slanega ozračja hitro povzdignilo v višave

Vsako jutro smo se skiperji zbrali ob 8,30 na barki Rodi in ob higienskem napitku dorekli našo jadralno ruto in plan tistega dne. Nakar so bile posadke proste, da po svoje preplujejo do končne destinacije. To je namreč ravno prednost plovbe v flotilji, da vodja flotilje sicer načrtuje ruto, preveri vremensko napoved in poskrbi za varna sidrišča in opozorila na poti, posadke pa preživijo dan po svojih željah. Seveda smo temu primerno izbrali tudi krajše plovbe z možnimi postanki.

Naš itinerarij se je sestavil takole:

Nedelja: Volos-Paleo Trikeri-mesto Skiathos, sidro in vez na obalo oz. prosto sidro pred luko. 42 Nm smo delno premotorirali, delno pa prejadrali v idealni orci. Mestece Skiathos je najživahnejše v Sporadih in nekaj tega utripa smo doživeli tudi mi. Sploh pa je bil romantičen vzpon na kapelico nad mestom.

Ponedeljek: Skiathos-Ormos Stafilos (Skopelos)-Ormos Tzortzi (Alonyssos), obakrat prosto sidranje. 25 Nm se je začelo z lepim bočnim vetrom vse do Skopelosa, nato pa je spet pel motor. A sidrišče je bilo res lepo in večerno kopanje oziroma veslanje ni izostalo.

Torek, Tzortzi – Ak Kastri (Mama Mia kapelica) – Loutraki (Skopelos). Sončen dan brez vetra. Na sidrišču pod kapelico smo se trije privezali na bok, pa nas je presenetil bočni val od nikoder in zamajal barke, da je Milanu odletela sidrna luč na vrhu jambora. Tega res nismo pričakovali. V Loutrakiju smo se vse štiri barke vezale v pravzaprav edini »marini« na naši poti (zgolj privez z mooringi) za dve noči, saj je bilo dano opozorilo za viharni prehod fronte preko Egeja. Tako smo uživali grške kopenske dobrote, naslednji dan najeli avtomobile in skuterje ter naslednji dan raziskovali otok Skopelos, ki se najbolj trži zaradi prvega filma Mama Mia, ki so ga tu posneli več let pred še pred Komižo.

V sredo zvečer nas je res dosegla fronta, zunaj je vihar dosegel 9 Boforv, nas pa je tudi veselo zibalo na privezu in opral nas je dež.

Četrtek, Loutraki (Skopelos) – Pigadhi (kopno), bočni vez vseh šritih bark na pomolu vasice. Imeli smo odličen jadralni dan in s polkrmo hitro prejadrali 32 Nm. Večer nam je popestrila posadka Milana, ki je napekla palačinke za vse udeležence, nakar je sledilo še živahno druženje na barko Thoe.

Petek, Pigadhi-Ormos Nies – Volos, 24 Nm pretežno na motor, zadnje kopanje na sidru in vez v luki. Rodi in Theo sta imela izjemno natančen prevzem bark s strani osebja charterista, Orion-II dokaj hitrega,pri Pathosu pa sicer prijazen prevzem, a še brez dokončnega dogovora glede stroškov razbite luči. Večer smo spet zaključili skupaj v baje »najboljši« taverni Stafilos, tam v drugi vrsti od obrežja, in kot je za Grčijo značilno, postrežejo kar na ulici.

V soboto smo se vsak po svoje odpravili proti domu. Posadki Rodi in Pathosa sta prenočili še v Beogradu in na Skadarliji doživeli tisti pravi žur z balkanskimi dobrotami in živo muziko, saj smo bili kod Tri šešira!

V Grčiji nismo nikjer plačevali privezov, v lokalih smo jedli odlično in ceneje kot pri nas in na Hrvaškem.

Vse posadke so se res zadovoljne vrnile domov, saj smo uživali v novem akvatoriju in na poslovilni večerji so poleg zahval padale obljube, da se naslednje leto v maju spet odpravimo na novo skupno avanturo, mogoče med španske Baleare, italijanske Pondske, Flegrijske ali Eolske otoke, ali pa morda kar v Turčijo.

Čaka nas še precej izzivov!

Mogoče se nam še kdo pridruži!